14 de nov. 2012

Dilluns de SAE: taula rodona amb mestres novells

El dilluns van assistir a la facultat quatre ex alumnes de la facultat a explicar-nos la diferència entre abans i desprès d'estudiar. Tots ells van exposar les seves experiències personals de quan van començar a treballar com a mestres. Tots ells tenien un "mateix problema": tenien por de que tot els hi anés malament i que no poguessin controlar la situació a la classe. I clar, a la faculta ens ensenyen de pedagogia, psicologia, sistemes educatius, etc. Però no existeix capa assignatura que es digui "domini de feres". Per a resoldre quest problema, tots els membres de la taula van dir-nos quin és l'element que els va ajudar a tirar endavant amb aquests problemes: el conjunt del professorat. Busquen el suport dels companys de feina per a veure com tractar els diferents temes, és a dir, ajudar-se de la experiència.

Per altre banda també ens van mostrar que l'ofici de mestre és el més humà de tots. Estàs més de sis hores treballant amb persones que tenen les seves inquietuds, els seus malestars, les seves manies, els seus ideals... Per tant no podem anar a adoctrinar amb els coneixements que hi ha en els llibres. S'ha de conviure amb la realitat social i no ens podem quedar impassibles davant els dubtes que no tinguin res a veure amb la matèria.  És més, la educació que hem de donar ha de ser per a conèixer al món que a ells els envolta. A preguntes de "què és un desnonament", "cóm podem anar al espai" i moltes altres més jo els hi donaria més importància que al saber obligatori. Estem formant persones, no robots.
 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada