El Sr. Tonucci va posar molta importància al concepte d’escola.
La escola, des dels seus inicis, no ha canviat gens ni mica. Va començar sent
un complement per als nens afortunats que tenien els pares lectors, i per tant,
que els transmetien una educació la qual era complementada per l’escola. Després
del període de postguerra, l’ensenyança es va fer obligatòria, i ja no va
agafar el mateix paper d’abans: ara havia
d’ensenyar a tot un grapat de nens des de zero. I actualment la educació
segueix així: el model d’aula en la que els alumnes s’asseien a escoltar i retenien
conceptes (la similitud de l’alumne amb un got vuit que s’ha d’omplir). Actualment
les escoles són espais antinaturals per als nens. Estar més de cinc hores
tancat entre quatre parets és com una presó per a ells. És més, Francesco
Tonucci proposa d’abolir les aules tal i com les coneixem actualment. Com a
solució proposa crear una educació pràctica: donar sentit al que es faci
mitjançant tallers. La educació ha de donar un gir radical. I aquest canvi no
es podrà fer mitjançant lleis. Ha de sortir dels mateixos professors (revolució
educativa). S’ha de dir un NO rotund al sistema actual d’educació. Per què la “feina”
del professor no és ensenyar uns coneixements a un grapat de nens, sinó que és
acompanyar a un grup de nens a conèixer el món, què són ells i per què han de
seguir unes normes. S’ha de educar mitjançant l’escolta de les necessitats de
cada infant. Què els inquieta és fonamental. De què serveix ensenyar les parts
d’una cèl·lula si no saben que formen part d’una comunitat. S’hauria d’eradicar
la cultura del retindré i expulsar els
coneixements en un foli. S’ha de saber per culturitzar-se. I a part del saber,
s’ha de tenir en comte que l’infant requereix d’uns instants d’autorealització
personal: jugar. En el joc és on el nen es troba lliure i s’expressa amb
naturalitat. Que al final tot es resumeix amb aquest tema: no s’ha de retenir
ni reprimir la naturalesa del nen, ja que no se’n pot extreure’n el fruit
partint d’una base dolenta.
Dossier Personal d'Aprenentatge. Bloc on s'hi mostra tant l'actualitat educativa com el treball realitzar a l'aula.
26 d’oct. 2012
Conclusions de la conferència de Francesco Tonucci
La conferència del Sr. Francesco Tonucci va ser molt
interessant. Va mostrar una visió diferent de la que és actualment la escola i
cóm haurien de ser els docents. La conferència va ser de caire periodístic, el
qual prenia el paper d’entrevistador el Dr. Miquel Prats.
Etiquetes de comentaris:
actualitat,
Francesco Tonucci
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada