Idea de que cal aceptar el canvi:
- Mon canviant (físicament).
- Canvi de la ciencia. La realitat la interpretem, és una interpretació, que pot anar variant segons els descobriments que faci l'home. A part, cada escú quan se li transmet aquest coneixement cientific, s'ha de tenir en compte que els infants poden entendre d'una altre manera segons el que els interessa.
- Economia: despres de la segona guerra mundial. Més mercat i menys estat.
- Democràcia: igualtat i participació
- Capitelisma Kainessia: innova, i amb la riquesa que es crea, s'ha de distribuir.
- Canvis socials: de la familia extensa a la familia de la soletat: ja sigui per pocs germans, avis abandonats, familiars que van a treballar... El suport de la família desapareix.
QUÉ FEM ELS MESTRSE EN AQUESTA SITUACIÓ?
- Convicció de la gran dicnitat de la nostre professió.
- Passió pel coneixement. És la manera amb que conectem amb els alumnes.
- Apendre és una de les coses més divertides: Passió pel coneixement. Mouure i remoure el saber desconegut. Importància de saber pensar.
- Necessitat de tenir un bon equip escolar per poder superar els problemes tots junts. Necessitar de suport moral. L'equip si van tots a una, és que no pensen, haurien de tenir tot d'opinions. "Estar tots en acord en el desacord". Diàleg és la base de la igualtat.
- Creure en la dignitat de la persona humana. Els alumnes tracten als companys igual que el professor fa amb ells.
- Suspendre als infants ÉS UNA VERGONYA. Si suspenem a més del 4% serem mal mestres. No es pot calificar als nens segons el que mostren en un paper. Mestre expert com ha minim ha de tenir set anys. Poc a poc s'ha d'apendre.
- Hem d'ensenyar a pensar.
- Hem d'ensenyar a dialogar.
- Hem d'ensenyar a participar.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada