La educació que oferim als
infants que en un futur eduquem no serà mai la mateixa. Tecnologies,
obligacions acadèmiques i el joc diari no es poden compatibilitzar actualment.
La educació de fa més de cinquanta anys no és la mateixa que la de ara (per
sort) i no s’ha d’imposar el coneixement als infants. Per altre banda, la
educació basada en el que els nens els interessa hauria de tenir un límit. No sempre
es pot ensenyar el que els nens volen saber i tenen una certa predisposició i
atenció cap el tema. S’ha de saber motivar i fer més dinàmica l’aula. Lo
important no és saber vendre bé la matèria que s’imparteix. També la immigració
és un dels grans factors modificadors de la escola. Diferencies entre
religions, ideologies, pensaments, tradicions, constitueix l’element
modificador de l’escola actual. I sobretot, un factor que condiciona la escola:
la crisis de l’estat del ben estar. Posaré un sol exemple per que s’entengui.
Per a alguns infants, el dinar que s’ofereix a les escoles és l’únic que poden
tenir segurs.
La conferència que ens ha ofert
en Jaume Cela la ha acabat donatn uns adjectius els quals els educadors haurien
de tenir en compte:
- Acollir
- Mostrar
- Acompanyar
- Estimar
- Motivar
- Saber escoltar
- Ajudar a preguntar
- Donar autonoimia
- Responsabilitat
- Escola oberta a la realitat
- Valorar el coneixement
- No es pot malmetre la autoestima de l'alumne
- Confiar/Esperar
- Sentit de l'humor
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada