16 de nov. 2012

Jaume Cela: "Els mestres del futur"

Després d’aquesta setmana tant intensa de SAE en la que hem pogut veure escoles i veure com funciona realment el món de la educació primària des del punt de vista dels docents ha donat molt que pensar.  Quan entrem a formar part d’aquest món tan fascinant com és la educació, hem de tenir en compte diferents factors.
La educació que oferim als infants que en un futur eduquem no serà mai la mateixa. Tecnologies, obligacions acadèmiques i el joc diari no es poden compatibilitzar actualment. La educació de fa més de cinquanta anys no és la mateixa que la de ara (per sort) i no s’ha d’imposar el coneixement als infants. Per altre banda, la educació basada en el que els nens els interessa hauria de tenir un límit. No sempre es pot ensenyar el que els nens volen saber i tenen una certa predisposició i atenció cap el tema. S’ha de saber motivar i fer més dinàmica l’aula. Lo important no és saber vendre bé la matèria que s’imparteix. També la immigració és un dels grans factors modificadors de la escola. Diferencies entre religions, ideologies, pensaments, tradicions, constitueix l’element modificador de l’escola actual. I sobretot, un factor que condiciona la escola: la crisis de l’estat del ben estar. Posaré un sol exemple per que s’entengui. Per a alguns infants, el dinar que s’ofereix a les escoles és l’únic que poden tenir segurs.
La conferència que ens ha ofert en Jaume Cela la ha acabat donatn uns adjectius els quals els educadors haurien de tenir en compte:
  1. Acollir 
  2. Mostrar 
  3. Acompanyar 
  4. Estimar 
  5. Motivar 
  6. Saber escoltar 
  7. Ajudar a preguntar 
  8. Donar autonoimia 
  9. Responsabilitat 
  10. Escola oberta a la realitat 
  11. Valorar el coneixement 
  12. No es pot malmetre la autoestima de l'alumne 
  13. Confiar/Esperar 
  14. Sentit de l'humor


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada